+

GLS kurier

www.ariela.sk


OBCHODNÉ PODMIENKY
OBCHODNE PODMIENKY


Tieto obchodné podmienky sú vydané v súlade s ustanovením obchodného zákonníka Slovenskej republiky a upravujú právne vzťahy medzi kupujúcim a predávajúcim.
Zaslaním záväznej objednávky predávajúcemu vyjadruje kupujúci s týmito podmienkami svoj bezvýhradný súhlas.

Predmet plnenia
Predmetom plnenia je dodávka tovaru, prostredníctvom internetového obchodu na www.ariela.sk na základe objednávky kupujúceho.
Objednávka može byť doručená predávajúcemu prostredníctvom internetového obchodu, e-mailu, osobne alebo telefonicky. Objednávka je vždy pre kupujúceho záväzná. Cena uvedená u každého druhu tovaru v cenníku je konečná ( nie sme platcom DPH). Cena tovaru sa rozumie „zo skladu predávajúceho“, tj. nezahrňuje náklady na dopravu tovaru ku kupujúcemu.
Tovar je zasielaný kupujúcemu prostredníctvom Slovenskej pošty alebo kuriérom spoločnosťou GLS Slovakia. Ceny sú definované v internetovom obchode podľa výberu spôsobu dodania a hodnoty tovaru.

Dodacia doba a platobné podmienky

Bežná doba expedície tovaru je nasledujúci pracovný deň pri objednávke na dobierku. Pri objednávke platba na účet, nasledujúci pracovný deň po pripísaní platby na náš účet. Tovar je po expedícii doručený Slovenskou poštou ako poistený balík na zvolenu dodaciu adresu (viď lehota prepravy - Slovenská pošta balík  tu.), alebo ako zásielka kuriérom GLS Slovakia (dodanie nasledujúci pracovný deň po dni podania - klikni tu ). Expedíciou sa rozumie predanie zásielky Slovenskej pošte alebo kuriérovi GLS Slovakia. Objednávky sú vybavované v poradí, v akom boli doručené predávajúcemu. V prípade, že objednaný tovar nie je v čase doručenia objednávky na sklade, bude kupujúci s touto skutočnosťou oboznámený.
Ak nie je stanovené inak, náklady na dopravu platí kupujúci. Predávajúci je oprávnený plniť predmet objednávky i čiastočne, ale vždy na základe súhlasu kupujúceho. Kupujúci sa zaväzuje uhradiť kúpnu cenu za dodaný tovar vrátane poštovného. Kupujúci nadobúda vlastnícke práva k tovaru až dňom zaplatenia ceny v prospech predávajúceho v plnej výške. Faktura a vsetky dokumenty su zaslane zakaznikovy spolu s tovarom. Komunikacia medzi zakaznikom a prevadzkovatelom prebieha predovsetkym prostrednictvom e-mailu resp. telefonicky. Predávajúci nezodpovedá za meškanie alebo nemožnosť dodávky tovaru v dôsledku vyššej moci alebo v prípade, kde objednaný tovar nie je v žiadanej lehote na trhu dostupný. Objednávku je možné stornovať do 24 hod od obdržania informačného e-mailu. Spolu s tovarom zasielame daňový doklad.

Odstúpenie od objednávky

Podľa zákona c.108/2000 Z.z. § 12 ods.1 o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji má zákazník, fyzická osoba, ktorý nekupuje tovar za účelom výkonu zamestnania, povolania alebo podnikania nárok na odstúpenie od zmluvy do 7 pracovných dní od prevzatia tovaru. Zákazník svoje právo na odstúpenie uplatňuje výlučne písomnou formou, tak aby toto odstúpenie bolo odovzdané na poštovú prepravu (doporučene) najneskôr v posledný deň lehoty alebo aby bolo osobne doručené v uvedenej lehote na adresu. Poštovné (tovar zaslaný doporučene Slovenskou poštou) pri vrátení tovaru znáša kupujúci ak zodpovedal kvalitatívnym požiadavkám a nebol vadný. Tovar spätne zaslaný na dobierku nebude z našej strany prevzatý. Po prijatí tovaru zasleného výlučne doporučene Slovenskou poštou na našu adresu budú peniaze za tovar zaslané bankovým prevodom na účet zákazníka do 15 dní od odstúpenia od zmluvy.Tovar musí byť, nepoškodený, v pôvodnom obale s originál vysačkami a štítkami. Po dohode môže byť navrátenie sumy uskutočnené formou výmeny za iný tovar v zodpovedajúcej hodnote, ktorý bude zaslaný buď s ďalšou objednávkou zákazníka alebo samostatne. Ak sa tovar zasiela samostatne (v prípade výmeny tovaru) sa neúčtuje poštovné a balné.Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ktorej predmetom je  predaj tovaru, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť alebo tovar určený osobitne pre jedného spotrebiteľa.
Predávajúci si vyhradzuje právo odstúpenia od objednávky v prípade, ak sú mu známe skutočnosti, pre ktoré by si kupujúci tovar neprevzal, alebo sa jedná o objednávku s nepravdivými, nepresnými alebo neúplnými údajmi o kupujúcom.

Internetový obchod
Pred zaslaním objednávky je kupujúci povinný zoznámiť sa s obchodnými a reklamačnými podmienkami.
Objednávky uskutočnené formou internetu sú vždy záväzné pre kupujúceho ihneď po odoslaní na server. Kupujúci zodpovedá za škody, ktoré vznikli predávajúcemu vinou nesprávneho použitia interentové obchodu.

Záverečné ustanovenia
Všetky zmeny týchto všeobecných obchodným podmienok budú prevedené výhradne v písomnej forme a budú uverejnené na internetovej stránke predávajúceho najneskôr v deň ich vstúpenia do platnosti.

Tieto všeobecné obchodné podmienky sú platné od 12. 2. 2009

Reklamačný poriadok

Právo na uplatnenie reklamácie.
Ak sa vyskytne u zakúpeného tovaru vada, má kupujúci právo vadu reklamovať. Za účelom reklamácie kupujúci vyplní reklamačný protokol, ktorý je neoddelitelnou časťou na uplatnenie reklamácie. Pre správne posúdenie je nutné, aby bol reklamovaný tovar čistý, kompletný a v súlade s hygienickými predpismi alebo všeobecnými hygienickými zásadami. Kupujúci je povinný pri používaní tovaru dodržiavať okrem všeobecne známych pravidiel, rovnako aj podmienky stanovené pre používanie tovaru v záručnom liste alebo v návode na použitie, užívať a ošetrovať tovar v súlade s jeho prirodzenou životnosťou.

Miesto a spôsob uplatnenia reklamácie
Reklamáciu je možné uplatniť písomnou formou reklamačného protokolu, e-mailom, poštou, faxom alebo na adrese: ARIELA e-shop s.r.o., Kresánkova 1,
841 05 Bratislava.Reklamovaný tovar je možné doručiť osobne, Slovenskou poštou ako poistenú zásielku na náklady reklamujúceho. Pri reklamáciách dobierky nepreberéme.

Súčasťou reklamácie musí byť reklamačný protokol.

Zodpovednosť predávajúceho
Predávajúci zodpovedá za to, že predávaná vec má akosť a úžitkové vlastnosti vo všeobecnosti požadované, predávajúcim alebo výrobcom popisované alebo očakávané, že zodpovedá požiadavkám, právnym predpisom, je v určenom množstve, a zodpovedá účelu, ktorý predávajúci pri použití veci uvádza alebo pre ktorý sa vec obvykle používa.
Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré sa vyskytnú na tovare po prevzatí (zakúpení) tovaru v záručnej dobe.

Predávajúci nezodpovedá za vady ak:
- si kupujúci vadu spôsobil sám,
- kupujúci pred prevzatím tovaru o vade tovaru vedel,
- reklamácia odporuje povahe tovaru, hlavne uplynutiu doby trvanlivosti tovaru.
- pre ktoré bola poskytnutá zľava s ceny tovaru
- ktoré vznikli v záručnej dobe v dôsledku opotrebenia tovaru, jeho nesprávnym, či nadmerným používaním, alebo ktoré vznikli po uplynutí doby životnosti tovaru.
- spôsobené zásahom kupujúceho alebo inej osoby na tovar, alebo jeho súčasť.

O prijatej reklamácií sa kupujúcemu vystaví reklamačný list s uvedením dátumu, kedy sa reklamácia prijala, aký tovar je reklamovaný, kedy a kde bol tovar zakúpený, o akú vadu sa jedná a cenu, za akú bol tovar zakúpený. Ak kupujúci reklamuje vadu tovaru, predávajúci reklamáciu riadne preverí a rozhodne o jej vybavení ihneď v zložitých prípadoch do 3 dní.
Predávajúci vybaví reklamáciu maximálne do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

Lehoty na uplatnenie reklamácií
Predávajúci zodpovedá za vady tovaru po dobu 24 mesiacov od prevzatia veci kupujúcim ak na tovare, jeho obale alebo v záručnom liste nie je uvedená záručná doba dlhšia.
Ak je reklamácia vybavená opravou, predlžuje sa záručná doba o dobu od uplatnenia reklamácie do dňa, kedy je spotrebiteľ povinný po skončení opravy si tovar prevziať, a to aj v prípade, že tak neurobil. Ak je reklamácia vybavená výmenou tovaru za tovar nový, plynie nová záručná doba odo dňa, kedy bol tovar odovzdaný, resp. zaslaný kupujúcemu.
Ak nie je reklamácia vadného tovaru uplatnená v záručnej dobe, právo zo zodpovednosti za vadu zaniká. Kupujúci bude po vybavení reklamácie informovaný osobne, telefonicky alebo e-mailom.

Práva spotrebiteľa
Pri vadách tovaru, ktoré spotrebiteľ v priebehu záručnej doby uplatní, má právo pri odstrániteľných vadách, aby bola vada odstránená bezplatne, riadne a načas.. Pri vadách, ktoré nemožno odstrániť a ktoré bránia riadnemu užívaniu veci, má spotrebiteľ právo na výmenu veci alebo má právo od kúpi odstúpiť a požadovať vrátenie kúpnej ceny.
Ak je vada odstrániteľná, avšak pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave nemôže spotrebiteľ vec riadne užívať, má právo na výmenu veci alebo na vrátenie kúpnej ceny tovaru. Rovnaké práva, ako by sa jednalo o vadu, ktorú nemožno odstrániť má kupujúci aj pri oprave vadného tovaru po lehote 30 dní od uplatnenia reklamácie.
Ak ide o neodstrániteľné vady, ktoré nebránia riadnemu užívaniu veci, má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.

Dozorujuci orgán:

Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj

Prievozská 32, P.O. Box 5,820 07 Bratislava 27 
odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa 
tel. č.: 02/ 58272 172-3 
fax č.: 02/ 58272 170


OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

Osobné údaje sú spracúvané v súlade so zákonom č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov. Prevádzkovateľ neposkytuje osobné údaje kupujúceho tretej osobe, okrem prepravnej spoločnosti pre doručenie tovaru alebo služieb, alebo štátnym orgánom v prípade kontroly. Prevádzkovateľ od kupujúceho získava nasledovné osobné údaje: meno, priezvisko, adresa, adresa na doručenie, telefónne číslo, e-mailová adresa, firma, IČO, DIČ, IČ DPH. Vami poskytnuté osobné údaje sú spracúvané za účelom korektného vybavenia Vašej objednávky. Prevádzkovateľ je povinný zabezpečiť osobné údaje pred ich sprístupnením neoprávneným osobám, ktoré ma spracované v bezpečnostnej smernici.

 

MzVmY